ראה"מ נתניהו: מאוחדים לתקן, הגרעין האיראני על הפרק

שלמה ריזל ואיתי גדסי No Comments on ראה"מ נתניהו: מאוחדים לתקן, הגרעין האיראני על הפרק

בשעה זו מתקיימת ישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה החדשה. נתניהו התייחס לנושאים שעל סדר היום, והדגיש כי הסכם הגרעין האיראני עוד לא ירד מהפרק. אושרו הרכבי ועדות שרים, ומונו סגני שרים

צילום: חיים צח/ לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה- 37: "הממשלה הקודמת לא הייתה מאוחדת סביב שום מטרה לאומית. הייתה להם רק מטרה אחת – למנוע את הרגע הזה. מעבר לכך, שום דבר. כל אחד משך לכיוון אחר והמדינה עמדה במקום. כתוצאה מכך, הצטברו בעיות רבות וחוסר מעש מוחלט של הממשלה הקודמת בתחומים רבים: בביטחון, במשילות, בכלכלה ובקידום השלום".

"הממשלה שלנו היא אחרת – והיא תפעל אחרת. אנחנו מאוחדים למען מטרות לאומיות ברורות ונפעל יחד לממשן כפי שלא נעשה שנים רבות במדינת ישראל" הוסיף נתניהו.

"אנחנו מאוחדים קודם כל בנושא הביטחוני. נפעל בצורה עוצמתית וגלויה במישור הבינלאומי נגד החזרה להסכם הגרעין – לא רק בשיחות עם מנהיגים מאחורי דלתיים סגורות, אלא גם באופן עוצמתי וגלוי מול דעת הקהל העולמית, שעכשיו ערה לפניה האמיתיות של איראן: המשטר האיראני שהורג אזרחים חפים מפשע באיראן ומחוצה לו. לצערי, בניגוד לדעה הרווחת שהסכם הגרעין המסוכן הזה ירד מהפרק – אחרי האירועים האחרונים באיראן, אני חושב שהאפשרות הזאת עדיין לא ירדה סופית מהפרק".

"נעשה הכל כדי למנוע את החזרה להסכם הרע הזה שמוביל לאיראן גרעינית בחסות בינלאומית. כמו כן, אנחנו נפעל ביתר שאת למנוע התבססות איראנית-צבאית בסוריה ובמקומות אחרים ואנחנו לא מחכים" אמר.

"אנחנו מאוחדים גם בהחזרת הביטחון האישי וקיבלנו מנדט ברור מהציבור להשיב אותו. וגם חיזוק המשילות, נביא רפורמות שיגדילו את המשילות ויבטיחו את האיזון הנכון בין הרשויות".

"מאוחדים גם במאבק ביוקר המחיה. נפעל להקל על אזרחי ישראל שספגו עליות מחירים קשות בשנה האחרונה כתוצאה משילוב של האינפלציה העולמית וחוסר מעש מוחלט של הממשלה היוצאת שלא נקטה בצעדים המינימליים שהיו יכולים להקל, ואפילו למנוע, את המצב שהתרחש. אמש קיימתי דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר, שר הכלכלה ופרופ' אבי שמחון על צעדי החירום המיידים שננקוט בעניין זה בימים הקרובים".

בעניין שלום עם מדינות ערב אמר: "לצערי הממשלה היוצאת לא הצליחה להרחיב מעגל זה בשנים האחרונות. אנחנו נחושים גם להעמיק את הסכמי השלום הקיימים עם שש מדינות ערב וגם להוסיף להם פריצות דרך היסטוריות עם מדינות ערב נוספות באיזור".

בהמשך, הממשלה אישרה את מינויי סגני השרים הבאים: סגן שר במשרד ראש הממשלה, ח"כ אבי מעוז, שר במשרד הפנים וסגן שר במשרד הבריאות, ח"כ משה ארבל, סגן שר במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ משה אבוטבול, סגן שר במשרד התרבות והספורט, ח"כ יעקב טסלר, סגן שר במשרד ראש הממשלה וסגן שר במשרד התחבורה, ח"כ אורי מקלב וסגנית שר במשרד האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר.

כמו כן אושרו הרכבי ועדות השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), ולענייני שירות הביטחון הכללי (שב"כ),

הרכב ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי: ראש הממשלה ויושב ראש הוועדה – בנימין נתניהו, שר הביטחון – יואב גלנט, שר המשפטים – יריב לוין, שר החוץ – אלי כהן, שר הפנים ושר הבריאות – אריה דרעי, השר לביטחון לאומי – איתמר בן גביר, שר האוצר – בצלאל סמוטריץ', השר לנושאים אסטרטגיים – רון דרמר, שרת התחבורה – מירי רגב, שר האנרגיה – ישראל כ"ץ
שר החקלאות ופיתוח הכפר – אבי דיכטר.

הרכב ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי: ראש הממשלה ויושב ראש הוועדה – בנימין נתניהו, שר המשפטים ומ"מ יו"ר הוועדה – יריב לוין, שר הביטחון – יואב גלנט, השר לביטחון לאומי – איתמר בן גביר, שר החינוך – יואב קיש.

 



0 תגובות